La ce sunt bune mamele in viziunea reclamelor romanesti

    S-a mai scris in blogosfera despre reclamele romanesti, dar un articol in plus nu strica nimanui. Ma gandesc acum la cele cateva mame-eroine-gospodine care populeaza spatiul bucatariilor si al bailor moderne.
 Sa incepem, donc! Care-i rolul? Care-i statutul? Care-i treaba, doc.?! Unu la mana, daca nu stii sa gatesti ai belit-o ar trebui sa inveti urgent! De ce? Pai pentru ca „el a plecat pentru ca ea nu mai stia ce sa gateasca„. S-a inteles clar? El, genialul, macho-manul care vine si varsa la usa salariul gigant precum facea odinioara cocosul din Punguta cu doi bani, doreste un singur lucru (sau poate mai multe, da’ unu-i al dracu’ de important): si anume sa manance. Frate, orice poate sa zica tuta, orice sa faca, numai sa nu cumva sa nu-l astepte cu ceafa de porc aburinda, ca se supara si pleaca pan’ apuci sa zici peste-prajit! Solutia salvatoare? Simplu. Plicul ala de sare grunjoasa cu arome de trei legume ametite si 100 de E-uri colorate. Nu-i asa ca e simplu sa faci un barbat fericit?! (mai ales cand vrei sa fii sigura ca nu pleaca de-acasa la vreo alta tuta grasa care stie sa gateasca cu vreun alt praf de la concurenta)
  Si daca ai mancat bine, ca sa nu devii o balena de uscat, ce urmeaza?! Pai un pic de sport in aer liber, pe biciclete. El, trogloditul, o intreaba pe mami intr-o dupa-amiaza fara griji  cam ce-ar putea sa bea. Logic, bauturile sunt la ea, le cara pe umar (ca doar trebuie sa faca sport, sa se mentina in forma). Asa ca vrand sa para dragalas o intreaba naiv: „Nicio grija?!” (desi sunt sigura ca dupa figura lui daca ar fi trebuit sa o scrie ar face-o asa: nici o grija?). Sa intelegem ca e retardat? Eu cel putin asa il vad… sau cel mult pervers. Sau si retardat si pervers totodata.
 Ca tot vorbeam de retardati fac o scurta paranteza: il stiti pe ala cu bomboanele Halls? Nu-i asa ca atitudinea lui din avion e una perfect normala pentru un tip de 40-50 de ani? Oare care este efectul Halls? Pe langa cel de racorire… reclama pare sa ne induca subliminal ca efectul este intarzierea mintala.
 Revenind, trecem de la bucatarie la baie. Am mancat, ne-am jucat/ facut sport, acum sa mai si spalam. Numai ca trebuie sa avem in vedere ca zmeul are o mama. Muma Zmeului/ Soacra vine in vizita si trebuie sa gaseasca un parchet-luna. Ea verifica sosetelele nepoatei. Deci: Cui ii place curatenia? Pai tuturor, numai ca unii fac curat de frica soacrei (sa inteleg ca de fapt nu-i place, ea e o imputita, dar na! vine soacra si trebuie sa se supuna).
Si ce mama/ matusa nu si-ar dori sa inlocuiasca parfumul natural de trandafiri din gradina propriei case cu parfumul detergentului?! Sau ce mama-eroina care dupa ce a facut o echipa intreaga de fotbal  nu are de gand sa ii lase pe pusti sa joace in sosete perfect albe tocmai pentru ca detergentul X va scoate toate petele?!
  Si-ar mai fi, dar nu mai rezist sa privesc la ineptiile reclamelor. Problema e ca misoginismul, prostia, minciuna sunt natural acceptate in mass-media si chiar promovate. Eu chiar nu pricep: in toata tara asta nu exista creatori de reclame macar cu un IQ de 80?

Anunțuri

Etichete:, , ,

About Docica

Un alt fel de cameleon. Mai multe gasiti in textele mele.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: