Go

” Cel care a socotit ca va cistiga inaite ca lupta sa fi inceput a calculat foarte mult; cel care socoteste ca va pierde nu a calculat suficient.
Cel care nu stie daca va cistiga sau va pierde, chiar dupa ce (totusi) lupta a inceput, nu a calculat deloc. ” (Chang Ni)

Ma regasesc in decizii aleatorii la fel de mult ca in cele gandite atent. Poate am mai zis-o, dar imi place jocul de Go. Imi pare cumva mai artistic si mai pasional decat sahul. Si poate mai paranoic. E trist totusi ca tabla mea de go isi depaseste limitele unui simplu site de profil. Iar micile mele pietre negre (mereu am jucat cu negrul) raman fara libertati. Ma invart intuitiv pe 19 strazi, urc 19 scari, caut cu privirea 19 tramvaie, rememorez 19 ierni. Ma opresc in 360 de puncte ale micii mele inchisori cu miros de Dunare si raman inca un an in cel de-al 3(6)1-lea punct, in mine insami.

Uneori ma impiedic de aceeasi piatra din drum, alteori am nevoie de ea pentru a ma opri. Azi nu-mi fac planuri. E luna in care am de scris, de refacut rezerva de ceai exotic, de pictat agitat, furios si vindecator, de mancat portocale, de ras complice si zambet tainic. E luna de confidente, de liste de dorinte nedorite si dorinte nespuse, nebune, nescrise pe vreo lista, … de stari morocanoase, de copaci in case si Hrusca in playlist.

Luna mea e cu Steleverzi in brazii de pe munte, e cu Ada Milea colindandu-ma cinic in casti, cu refrene obsedante din Conexiuni, cu  Serj Tankian tipandu-mi ranile. E cu tort de ciocolata si vin rosu.

Stiu, jumatate din lucruri le aveti deja, jumatate le-ati trait, jumatate va dor. Luna asta nu e nimic nou. Nici macar anul care vine. Rutina unei vacante oarecare sufocata de sclipici, rosu si auriu, mosi mai mici si mai mari, beculete fermecate si ger cu obrajii rosii… rutina unei pauze necesare, „cronica unei morti anuntate”!

Ma asteapta o masa de biliard si un prieten vechi; o masa cu beri si un prieten nou; luna asta pentru mine este 19.

Etichete:, , , , ,

About Docica

Un alt fel de cameleon. Mai multe gasiti in textele mele.

Lasă un răspuns

